senaste veckorna i Agnäs

Jag har somsagt inte haft varken möjlighet eller tid för att blogga senaste tre veckorna typ. Vi har varit borta sedan morgonen efter julafton. Det har vara varit jobb dagarna långa.
Vi har inte lämnat Agnäs utan bara varit i restaurangen där vi jobbar och sovit i husvagnen då.
Vi bor på agnäsbackens camping och är omgivna av senaste lyxhusvagnarna (våran är från - 77) pyntad med massa rosa ljusslingor. Så grannskapet har ju ett samtalsämne iallafall, "dom där i den gamla hippievagnen"
hahhaha, nejmen dom som bor där är så trevliga. Kändes konstigt att bo så först men blev senare bara mysigt.

Det har varit superkul! jag har lärt mig så sjukt mycket om restaurang, laga och lägga upp mat, kassan, baren och mycket annat. Jag har mestadels stått i kassan och haft ansvar för restaurangen. Men också stått i baren, serverat, hjälpt Alex att lägga tallrikar, stått i liftkortskassan och sprungit mellan allt och gjort allt i stortsätt samtidigt.

Vi hade ju tänkt att vi skulle åka hem på nyår och fira i stan, men så blev det icket, eftersom att vi skulle upp tidigt och jobba dagen efter så hade det aldrig gått ihop. Men vi hade jättetrevligt med Jenny, Thomas och co.
Även fast det lixom är "utanför omvärlden" vi jobbar så är det rät skönt ändå. Att bara inte behöva bry sig om någonting förutom jobbet. Här kommer lite bilder jag har tagit som får sammanfatta jobbveckorna.




Campingen där vi bor.



Försökte bli pigg..






Snyggingar till bartenders!







Vi skålar in det nya året!


Älsklingsaxel!






Vi fick fina förlovningspresenter.




Elina jobbar på i köket.



Det blev strömavbrott som varade en hel dag.

Fick ledigt och värmde oss med massa ljus i husvagnen.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0