allt var bättre när man var liten

Har blivit väldigt mycket jul på sistone. Men en sak som jag har tänkt på och som inte kunnat undgå mig denna jul är att julen är så annorlunda nu när man blivit äldre och har eget ansvar. När man var liten så kom bara allting till en utan att man ens tänkte på att andra, vuxna alltså fixade så att det blev jul. Julpyssel, julbak och andventskalender i skolan och allt det där som då var självklarheter är det ju nu bara just jag själv som måste göra så att det blir av.

Det blir helt enkelt ingenting om man inte själv gör så att det blir så. Lite trist tycker jag men samtidigt är det väl så det är att bli vuxen. Jag har knappt hunnit känna någon riktig julfrid. Idag har vi städat hela huset för vi ska fira jul här imorgon. Först ska vi till mormor och morfar på umedalen och äta jullunch och sedan åker vi hem hit och har julafton här. Alex ska vara med oss hela dagen också. Blir nog mysigt och bra tillslut.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0