(lite för många) sanningar om mig

Jag vill jobba och bo i något varmt land långt ifrån Sverige. Jag är inte ett dugg rädd för spindlar och andra insekter, tycker inte heller att dom är speciellt äckliga. Jag har gått i cheerleading. När jag gick i ettan var min idol Lasse Berghagen, mendans alla andras var Spice Girls. Jag ogillar starkt att gå upp tidigt. Jag pratar väldigt mycket och högt i sömnen. Jag har haft tandställning i fyra år.

I framtiden vill jag jobba med något inom skönhet tex. makeupartist men också göra skillnad i världen och hjälpa fattiga och utsatta barn i andra länder. Jag tål inte kvinnoförtryck och kvinnoförnedring. Jag hatar rasism. Jag brinner för jämställdhet. Jag är feminist och tycker att det är konstigt att inte fler är det, både killar och tjejer. Jag har lätt att lära känna nya människor. Jag har nästan ingen spärr när det gäller att prata om mitt privatliv.

Jag älskar mitt hus men hatar vart det är någonstans. Jag har praktiserat på Rapunzel of sweeden, Kicks, H&M och en massa andra klädaffärer istället för skola. Jag har många nära vänner. Kan aldrig umgås med alla mina vänner tillsammans eftersom att dom inte känner varandra. Mina morföräldrar kommer ifrån Finland. jag lekte med barbie jättelänge. Jag är aldrig ensam när jag är hemma för jag har min syster och hon är en av mina bästa vänner.

Jag älskar att måla och skapa. Min mamma är konstnär och har en ateljé och keramikverkstad. Min farfar fick barn samtidigt som min pappa, så jag har en jämnårig faster. Jag har även flera fastrar och farbröder som bara är något år äldre än mig eftersom att min farmor också är ung. Min pappa och släkten på pappas sida bor i Stockholm och är den skönaste släkten man kan ha. Jag har en lillasyster, Saga som är 10 och en lillebror Pontus som är 14 som bor med pappa.

Jag vill hoppa falskärm. Min mamma fick veta att hon var gravid med mig på sin 20årsdag. Skulle aldrig vilja leva ett tråkigt svenssonliv. Jag är kanske sämst i världen på mettematik.
Den godaste efterrätten jag vet är pannacotta. När jag var liten bestämde jag mig för att aldrig bli tilsammans med en svensk kille för att mörkare killar är mycket snyggare.

Jag är född i Stockholm och har flyttat åtta gånger. Jag är för det allramesta posetiv och ser det ljusa i saker. Jag pratar mycket, ibland lite för mycket.
Jag började färga mitt hår i femman sedan dess har jag bara fortsatt.

Jag är beroende av löshår. Något jag inte klarar av att äta är blodpudding, raggmunkar och palt, Mitt och min killes förhållande är som en bergochdalbana, när det är bra är det himmelen och när det är dåligt är det helvetet, jag kan vilja strypa honom och en kvart senare vilja gifta mig och föda hans barn.




Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag älskar dig Tove! Du är en fantastisk människa med själv- insikt, ärlighet och djup. Jag är tacksam att Du finns i mitt liv. Jag är stolt över dig. Jag är ledsen över att du inte får höra det oftare från mig. Jag älskar dig över allt annat!

2011-11-12 @ 01:14:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0